همواره بسیاری در تلاش هستند که صاحب یک طرح گرافیکی با کیفیت مانند طراحی بنر های گرافیکی شوند ، برخی ها به نتایج خوبی دست می یابند و موفق می شوند و برخی دیگر نمی تواند با توجه به روش های موجودی که به کار می برد از به یک بنر خوب و با کیفیت دست یابند . به همین دلیل است که تفاوت ها به وجود می آید و این کار غیر قابل چشم پوشی می شود .

 

 

هر طرح گرافیکی می تواند نقاط منفی و همچنین مثبتی به همراه داشته باشد . ما در مطالب متعددی در وب سایت پازسی طرح دیده ایم بیشتر به مواردی که مدیران کسب و کار مربوط می شد اشاره شده بود . اما هیچ گاه ندیده ایم وب سایت به ضعف ها و مشکلات پیش رو در زمینه طراحی بنر گرافیکی اشاره داشته باشند . یکی از ضعف های بزرگی که قالبا پیش روی طراحان گرافیکی برای طراحی بنر های گیف متحرک به وجود می آید مبحث حجم خروجی بنر هاست . در معقوله حجم banner ها نظرات مختلفی گفته می شود و چالش های متفاوتی وجود دارد که در برخی مواقع طراحان بنر را دچار سردرگمی می کند .

 

 

بنر گرافیکی و ضعف های موجود از این زمینه !

 

 

این مساله موقعی وضعیت قرمز به خود می گیرد که تاثیر بسزایی در کیفیت خروجی بنر می گذارد و این مساله باعث اعتبار سنجی و یا مقایسه کیفیت برای مشتریان می شود . به شکلی که اگر بخواهیم خروجی طرح را کاهش دهیم باید موارد متعددبی در طرح مورد اصلاح قرار گیرد ( این موضوع در فایل لایه باز فروشگاهی هم وجود دارد ) به طوری که اگر محدودیت مشخصی خروجی حجم ها وجود داشته باشد طراح می تواند بر اساس معیار محدودیت مورد نظر طراحی خود را پیش بگیرد .

 

 

طراحی بنر های گیف به صورت فریم به فریم انجام می شود به طوری که تصاویر چیده می شود ، از طراحی لوگوی محصول تا دیگر تصاویر که نشانگر معرفی آن شرکت یا خدماتی که ارائه می دهد ، مجموع این تصاویر در کنار یکدیگر و انجام پروسه متحرک سازی یک بنر گیف را تشکیل و کامل می کند و نهایت تصویری که با فرمت .gif است به شما ارائه می شود . اما نکته ماجرا اینجاست که اگر در استاندارد سازی تبلیغات اینترنتی محدودیت ها به صورت مشکل و روتین وجود داشته باشد ، طراح می داند چه مقدار تصویر به بنر بیافزاید و تا چه میزان فریم نمایشی از سطول مختلف کیفیت ایجاد نماید .

 

 

در حال این موضوع کمی به گنگ انجام می شود ، طی سال های گذاشته بهترین حجم مناسب برای خروجی طرح ها وب سایت ها آن ها را به خوبی نمایش دهند حجم 100 تا 150 کیلوبیت بود و سایت های مختلف از این نمایش آن ها چشم پوشی نمی کردند . اما این روزها برخی طرح ها را با کیفیت بالاتری حتی وجود گیف بودنشان مشاهده میکنیم که این موضوع برای برخی سوالاتی ایجاد کرده است . در یک روش ساده می توانیم ارزیابی کنیم که چه تفاوتی میان این طرح ها وجود دارد . حجم بنرهای گیف این مدل طرح ها که کیفیت نمایش بالاتری دارند بسیار بالاتر از 100 کیلوبایت می باشد ، در بنر 100 کیلیوبیتی صرفا با رعایت استاندارد ها طراحی صورت میگیرد که کاربرد نمایشی مناسبی داشته باشد و همچنین جذب مخاطب قابل توجه را به همراه بیاورد ، اما طرح هایی که حجم بالاتری دارند طراحی به صورت خاص تری انجام می شود و این مساله به وضوح قابل مشاهده است . حتی ما در سایت بنیم تاساریمجی هم در این باره به زبان ترکی صحبت های بسیاری انجام داده ایم . امیدواریم این مطلب مورد رضایت باشد .