بریتانیای کبیر،در لندن توماس جار برات به عنوان"پدر تبلیغات مدرن" شناخته می شود.

او بر روی فروش محصولات یک شرکت به نام صابون گلابی کار میکرد و یک کمپین تبلیغاتی که با شعارهای هدفمند راه اندازی کرد

 یکی از شعارهایش "صبح بخیر. آیا صابون گلابی را استفاده کردی؟" و این معروفترین سوال تبلیغاتی در روز و قرن بیست و یکم بود !

بنابراین تاکتیک تبلیغاتی او با نام تجاری گلابی شکل گرفت و در فاز بعدی از از نقاشی حباب ها استفاده کرد. برات این موضوع را با مجموعه ای از آگهی ها فرزندان طبقه متوسط ​​را هدف قرار داد  و گلابی را با راحتی و به جایگاه یک تجارت موفق رساند .

بارت بسیاری از ایده های حیاتی که در پشت تبلیغات موفقیت آمیز قرار دارد را معرفی کرد و در دوره ی خود به طور گسترده ای پخش شد. او به طور مداوم به اهمیت یک تصویر برند قوی و منحصر به فرد برای گلابی و تاکید بر دسترسی به محصول از طریق تبلیغات اشباع اشاره کرد. او همچنین اهمیت به طور مداوم ارزیابی بازار را برای تغییر سلیقه ها و آداب و رسوم، در سال 1907 بیان کرد که "تغییر طعم،و تغییرات را تغییر می دهد و تبلیغ کننده باید با آنها تغییر کند. ایده ای که یک نسل پیش از آن موثر بود، و اگر امروز به مردم ارائه شود، سودآور نیست. نه این که ایده امروز همیشه بهتر از ایده قدیمی است، اما متفاوت است - آن را با سلیقه فعلی روبرو می کند.