آگهی و اهداف آن
خبر و مطلب قابل توجه و مهم که با هدف اطلاع رسانی در اختیار همگان قرار می گیرد آگهی نامیده می شود
آگهی به اشکال مختلف و از طریق روزنامه، مجلات، تلویزیون و… مورد انتشار قرار می گیرد.
به طور کلی می توان گفت آگهی یک نوع وسیله ارتباطی است که ارتباط خاص بین کاربر و مشتری برقرار می کند.
اولین گام در تهیه آگهی خوب و موفق طرح مناسب می باشد که می تواند شامل عکس، طراحی، حروف و .. باشد
از دیگر موارد و نکات که در زمان ساخت این تبلیغات انتخاب تیتر مناسب و مفید می باشد که تاثیر زیادی در جذب افراد به آن دارد
حال آنکه باید از ویژگی هایی همچون جدید بودن، حالت هشدار دهنده، خلاق و … برخوردار باشد.
یکی از مهمترین ویژگی های آگهی این است که مخاطب را به خرید ترغیب و تشویق می کند.
مهم ترین ویژگی های آگهی خوب:
در ابتدا باید ساده و قابل فهم باشد و درک آن برای افراد دشوار نباشد.
قدرت جذب مخاطب را به همراه داشته باشد به گونه ای که میل و احساس افراد را برانگیزد.
باید وسوسه انگیز باشد یعنی به گونه ای باشد که مخاطب برای دیدن آن آگهی و خرید محصول تبلیغ شده گرایش زیادی داشته باشد.
داشتن ارزش معنوی به گونه ای که از کیفیت بسیار زیادی برخوردار باشد که مشتری و مخاطب پس از خرید اظهار ندامت و پشیمانی نکنند.
جنبه آموزشی داشته باشد یعنی اطلاعاتی همچون استفاده از محصول، مراکز فروش، قیمت و .. را با خود به همراه داشته باشد.
ماندگاری در ذهن: باید به گونه ای باشد که در ذهن ماندگار باشد و این در صورتی امکان پذیر است که همگان از خرید آن محصول اطمینان حاصل کرده باشند همچون برندهای معروف اپل، سونی، دیجی کالا و..
در وهله آخر یک آگهی خوب باید جنبه واقعی داشته باشد و این واقعیات برای همگان آشکار شود. نکته قابل توجه این است چنانچه حصول از معایبی نیز برخوردار باشد آن موارد نیز به وضوح آشکار شود.
نکته: در آخر باید بدانید چنانچه این نکات به خوبی رعایت شود آگهی با موفقیت مراحل خود را طی می نماید و بیشترین مخاطبان را به خود جذب می کند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.